Istoria companiei Zippo Manufacturing este povestea poporului său. De la fondatorul său George G. Blaisdell, la angajați, clienți și colecționari Zippo care au jucat un rol vital în istoria bogată a companiei. Fidelitatea și dedicarea lor au făcut din Zippo una dintre cele mai mari și mai cunoscute marci ale Americii.

1930

Povestea Zippo începe in anii 1930, la Bradford Country Club din Bradford, Pennsylva  Blaisdell a menționat că bricheta a funcționat bine, chiar și în vânt, datorită coșului unic, dar aspectul și designul erau utilitare și ineficiente. Bricheta  necesita folosirea ambelor mâini pentru a funcționa, iar suprafața subțire a metalului a fost ușor zdrobită. La sfârșitul anului 1932, dl Blaisdell a decis să reconstruiască bricheta austriacă. A fabricat un mic caz dreptunghiular și a atasat un capac cu o balama. A păstrat proiectul de coș care proteja flacăra. Rezultatul a fost o brichetă atractivă ușor de operat cu o singură mână. Numele "Zippo" a fost creat de dl Blaisdell. Îi plăcea sunetul cuvântului "fermoar", astfel încât el a format variante asupra cuvântului până când sa stabilit pe "Zippo", pe care a simțit-o că avea un sunet "modern".

Noua brichetă de buzunar a fost vândută pentru 1.95 USD fiecare și a fost susținută de garanția necondiționată a domnului Blaisdell, “pro functioneaza ori o reparam pe gratis”. Cererea pentru brevetul original Zippo a fost depusă la 17 mai 1934 și numărul brevetului 2032695 a fost acordat pe 3 martie 1936. Prima brichetă Zippo, produsă în 1933, este expusă la Muzeul Zippo / Case din Bradford.

La mijlocul anilor 30, compania Kendall Refining din Bradford a plasat un ordin pentru 500 de brichete Zippo. Aceste brichete sunt considerate a fi primele brichete publicate de firma Zippo și sunt colecționate cu prețuri foarte mari.

1940

Al doilea război mondial a avut un impact profund asupra Zippo. La intrarea Americii în război în 1941, Zippo a încetat producția de brichete pentru piețele de consum și a dedicat toată producția armatei americane. Această inițiativă a condus la producerea brichetei Zippo din oțel cu finisaj negru. Faptul că milioane de militari americani au dus bricheta în luptă a fost un catalizator semnificativ în stabilirea Zippo ca o marca americană în întreaga lume. Furnizarea catre pieța militara a dus la un volum de 100% a nivelului de productie a fabricii și a permis companiei Zippo să devină puternică din punct de vedere financiar și să o facă o companie viabilă.

La sfârșitul războiului din 1945, Zippo a reinceput vânzarea brichetelor către piata civila americana. Un promotor la baza, domnul Blaisdell a vrut să mearga pe drum cu o mașină care arăta ca o brichetă Zippo și în 1947 sa născut mașina Zippo.

1950

La 1 august 1950, Zippo a primit cel de-al doilea brevet, numărul 2517191. Designul brichetei Zippo rămâne în principiu la fel ca în ziua de azi, cu îmbunătățiri minore. Începând cu mijlocul anilor 50, datele de fabricare au fost ștampilate în partea de jos a fiecărui brichetă Zippo. Scopul original a fost pentru controlul calității, dar codurile au devenit un instrument neprețuit pentru colecționari. În 1956, Zippo a lansat bricheta Slim, care a reprezentat un reper important. Această versiune puțin mai mică a brichetei Zippo a fost concepută pentru a atrage sexul feminin, însă, spre surprinderea sa, a fost atractiva și pentru bărbați.

1960

În anii 1960, participanții la concerte au început să ridice flacăra Zippo ca un salut pentru artiștii preferați, un gest mai târziu numit "Momentul Zippo". În 1962, Zippo a produs primul său produs non-bricheta. O masuratoare de buzunar din oțel, sau “ruleta” așa cum a fost numită, avea un design care seamănă cu celebra brichetă. Alte articole au fost adăugate și șterse de pe linia Zippo încă din anii 1960. Multe dintre ele au fost orientate în primul rând către divizia de produse promoționale, inclusiv lanțuri cheie, articole de golf, seturi stilou-și-creion și lanterna de buzunar ZipLight.

1970

Dl. Blaisdell a murit la 3 octombrie 1978. El este amintit nu numai pentru inventarea brichetei Zippo, ci și pentru generozitatea și spiritul său bun. După ce a murit, fiicele sale, Harriett B. Wick și Sarah B. Dorn, au moștenit afacerea. În anii '70, Zippo a început să se extindă pe piețele de peste ocean.

1980

În anii 1980, compania era deținută de șase membri ai familiei Blaisdell, inclusiv fiicele domnului Blaisdell și copiii lor.

1990

În 1993, Zippo a achiziționat compania W.R. Case & Sons Cutlery. Moștenirea bogată a Casei a început atunci când a fost înființată în 1889. Compania sa mutat la Bradford în 1905. Producătorii de primă clasă de cuțite, inclusiv cuțite de buzunar tradiționale și cuțite cu lame fixe, la comemorații ediție limitată și colecții.

Muzeul Zippo / Case a fost deschis în iulie 1997. Cu o suprafat de 15.000 de metri pătrați include un magazin și un muzeu. Acesta este, de asemenea, acasa, la renumita clinica de reparare Zippo, unde vizitatorii pot urmari procesul de reparatii.

2000

În toamna anului 2002, Zippo a obținut înregistrarea mărcii comerciale pentru forma brichetei Zippo. Aceasta a fost o piatră de hotar majoră pentru a proteja marca de falsificatori. De asemenea, la începutul anilor 2000, Zippo a lansat primul Zippo MPL®, o brichetă multifuncțională, o brichetă utilă reîncărcabilă.

2010

În februarie 2010, Zippo a achiziționat marca de brichete Ronson și marca de combustibil Ronsonol. În 2010, compania a introdus un încălzitor de mână din toată lumea, lansând produsele Zippo Outdoor. Încălzitorul de mână utilizează lichidul de brichetă premium Zippo și oferă o sursă constantă de căldură mai lungă decât orice alt produs de pe piață.

Expansiunea Zippo continuă pe piețele de peste ocean, în special India și China, precum și vânzările puternice pe piața internă au condus la creșterea record a vânzărilor în 2011 și 2012. În 2011, selecția de produse Zippo Outdoor a fost extinsă pentru a include un kit de aprindere flacara de urgență și o brichetă utilă flexibilă. În anul 2012, în aniversarea aniversării a 80 de ani, producția Zippo a depășit 500 de milioane de brichete. Tot în 2012, Muzeul Zippo / Case a fost remodelat pentru a reflecta mai bine marca Zippo. Noul design modern are o combinație de texturi bogate și robuste, cum ar fi piele și cărămidă, și un amestec de lucrări de epocă și fotografie de stil.

În 2013, Zippo a lansat o linie de echipament robuste de camping Zippo și accesorii.

Astăzi, George B. Duke, nepotul domnului Blaisdell, este singurul proprietar și președinte al consiliului Zippo. Mark Paup este președintele și CEO-ul companiei. Linia de produse diversă a companiei Zippo continuă să crească și include acum accesorii ușoare, brichete cu butan multifuncțional, parfumuri pentru bărbați și femei, accesorii pentru lifestyle, ochelari și produse pentru entuziaștii în aer liber. Există mulți colectori Zippo din întreaga lume. Fervoarea și dedicarea lor față de brand sunt de neegalat. Pentru a spori experiența de colectare, cluburile de colecție Zippo din întreaga lume au întâlniri și alte evenimente pe tot parcursul anului.

Companiile din întreaga lume continuă să utilizeze brichetele Zippo ca instrument publicitar și promoțional. Aceste brichete "de publicitate" continuă să fie favorite printre colecționari.

Poate că una dintre cele mai mari influențe asupra colecției este legăturile lui Zippo cu cultura populară, Hollywood, Broadway și industria muzicală. Bricheta Zippo a fost prezentată în peste 2000 de filme, piese de teatru și emisiuni de televiziune de-a lungul anilor. Brichetele Zippo au jucat în producții atât de diverse, precum "I Love Lucy", "X-Men" și "Hairspray - Muzical". Deseori bricheta este un element cheie, folosit ca dispozitiv pentru a inainta complotul  sau pentru a reflecta personalitatea unui personaj sau a unei perioade de timp. Celebrul sunet Zippo "click" a fost prelevat in cântece, iar brichetele în sine au fost prezentate pe coperta albumului, tatuate pe pielea rockerilor și au fost în fotografii de Rolling Stone.

In ultima perioada Compania Zippo a lansat si o serie de portofele din piele de foarte buna calitate precum si suporturi pentru carduri si pentru pasapoarte. Într-o lume în care majoritatea produselor sunt pur și simplu disponibile sau disponibile cu garanții limitate, bricheta Zippo rămâne însoțită de garanția sa celebră pe viață. În mai mult de 85 de ani, nimeni nu a cheltuit vreodată un cent pe repararea mecanică a unui brichetă de buzunar Zippo, indiferent de vârsta sau starea brichetei. Bricheta de buzunar Zippo este înrădăcinată în cultura americană și este o pictogramă globală a durabilității și fiabilității.

LA 11 aprilie 2017 Zippo, producătorul brichetei de renume mondial, își sărbătorește cea de-a 85-a aniversare. De-a lungul anilor, marca a acumulat o legiune de fani, oferindu-i consumatorilor noi modalități de a se bucura de Zippo și este cimentată în cultura populară . Angajat in desig, calitate și de împingere a frontierelor din 1932, compania este mândră că a produs peste 550 de milioane de brichete rezistente la vânt și 300.000 de modele zippo. Cu o prezență în peste 200 de țări, marca se bucură de o raspundire cu adevărat globală. În ultimii ani, o puternică strategie de diversificare și lansări de produse reușite au văzut ca Zippo să evolueze într-o adevărată marcă de lifestyle. În plus față de brichetele rezistente la vânt, compania Zippo Manufacturing Company sa extins în echipamente de exterior, accesorii, ochelari, îmbrăcăminte și parfumuri.

Pentru a sărbători piatra de hotar și istoria ilustrativă a companiei, Zippo a creat două brichete comemorative de cea mai inalta calitate ce le puteti gasi in magazinul nostru.